Fundació La Llar. Patum 2023

Josep Pont. AFTDAO

Judit Lucas. AFTDAO

Ermínia Altarriba. AFTDAO

"Patum dels Sentiments" o "La Patum de la Llar"

La Patum de la Llar

La Patum de la Llar, la Patum dels Sentiments, la Patum de la il·lusió és un salt de la mateixa festa de La Patum, que se celebra el dimarts de la setmana de corpus a l’Escola Santa Maria de Queralt. Aquesta Patum és accessible i està impulsada per professionals i usuaris de la Fundació La Llar. Actualment, és un acte de Patum més de la ciutat de Berga.

La Patum de La Llar no s’explica sense la implicació altruista d’un gran nombre de persones i entitats berguedanes, igualment que l’Ajuntament de Berga. És una festa oberta a tothom, però dedicada i feta per persones amb diversitat funcional. Aquesta iniciativa vetlla per la cultura popular adaptada, garantint la participació i el gaudi de l’experiència de les persones implicades.

La Patum de la Fundació va néixer l’any 1978, impulsada per les mestres i els col·laboradors de la mateixa Escola; el dimarts de la setmana gran de Berga va ressonar per primera vegada la música entranyable de la Patum al pati de l’escola vella, situada al carrer Balmes. Unes comparses incompletes, senzilles, però plenes d’il·lusió van prendre vida i va començar la Patum de La Llar. Malgrat que durant els primers anys només formaven part de la festa alumnes i mestres, més endavant es va convidar a les famílies i així va anar creixent fins al dia d’avui, que està oberta a tothom.